בעולם הדגיטלי של היום, ניתן לגשת לאתרי אינטרנט כמעט מכל מכשיר – טלפון, מחשב, טאלבט ואפילו טלווזיה. כל מכשיר כזה הינו בעל גודל מסך שונה, וגם בינהם הגדלים משתנים – יש מגוון גדלים למסכי מחשב וכל דגם של טלפון מגיע עם גודל מסך ייחודי. אז מה זה רספונסיביות? עיצוב אתרים רספוניסיבי הינה גישה של עיצוב ובניית אתרים באופן שגורם להם להתאים ולהגיב ביעילות לגדלי מסך ומכשירים שונים. המטרה היא להבטיח שהאתר יספק חווית צפייה וחוויית משתמש מיטבית במגוון רחב של מכשירים, ממחשבים נייחים ועד לסמארטפונים וטאבלטים.
מה זה אומר בפועל? עיצוב רספונסיבי יבוא לידי ביטוי במבנה של התוכן ובגודל שלו, במטרה להבטיח קריאות וחווית גלישה טובה. קבלו 5 כללי ברזל לעיצוב רספונסיבי באתר שלכם:
טיפוגרפיה
התאימו את גודל הפונט לגודל המסך. בטלפון נצליח לקרוא בנוחות טקסט בגודל קטן יחסית (נהוג להשתמש בפונט בגודל 16-18 פיקסל לקטעי טקסט) ובמחשב נצטרך להשתמש בפונט גדול יותר עקב המסך הגדול יותר והמרחק שלנו ממנו (נהוג להשתמש בפונט בגודל 18-20 פיקסל לקטעי טקסט במחשב).
מבנה התוכן
במכשירים ניידים ובמסכים צרים אחרים, הפכו בין עיצוב מאוזן (לרוחב) לעיצוב מאונך. זה יאפשר להגדיל אלמנטים או להכניס יותר תוכן במסך. במסכים צרים מומלץ לא להעמיס תוכן באופן מאוזן ומשתמשים מעדיפים לצרוך תוכן מלמעלה למטה ולא מימין לשמאל.
מרכוז
הקפידו למרכז את התוכן בעיצוב למכשירים ניידים, למעט פסקאות טקסט ארוכות שיש ליישר לימין (או שמאל באנגלית) כדי לשמור על קריאות התוכן.
כפתורים
הקפידו ליצור כפתורים גדולים מספיק ללחיצה נוחה עם האצבע, ואף הרחיבו את הכפתורים למלא את כל רוחב המסך לנגישות גבוהה לימניים ושמאליים כאחד.
ניווט
החליפו את תפריט הניווט העליון בתפריט נפתח בלחיצה. זה יוריד עומס ויזואלי ויאפשר למשתמשים להתמקד בתוכן בעמוד הנוכחי מבלי לפגוע בחווית הניווט באתר.
רספונסיביות היא עולם ומלואו והיא בחשיבות עליונה בעיצוב אתרים. אתר שלא יראה טוב במסך של המשתמש יחווה אחוזי נטישה גבוהים ואחוזי המרות נמוכים.
מעוניינים באתר רספונסיבי ומקצועי לעסק שלכם? מוזמנים ליצור קשר לתיאום פגישת איפיון ללא עלות