מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר תדמית

נוכחות דיגיטלית לעסק שלכם היא קריטית בימינו, אבל היא מגיעה בצורות (ועלויות) שונות. אז איך תדעו מה נכון לעסק שלכם?

נוכחות דיגיטלית לעסק שלכם היא קריטית בימינו, אבל היא מגיעה בצורות (ועלויות) שונות. אז מה ההבדל בין דף נחיתה לאתר ואיך תדעו מה נכון לעסק שלכם?

כדי להחליט, ראשית נצטרך להבין את ההבדלים בין סוגי האתרים השונים. על אף שרבים משייכים אותם למוצר אחד, דף נחיתה ואתר הם שני סוגים שונים של דפי אינטרנט המשמשים למטרות שונות.

מה זה דף נחיתה?

דף נחיתה הוא עמוד יעיל שנועד להפנות את המבקרים לעבר מטרה ספציפית. לדוגמא, הרשמה לניוזלטר, מתן פרטי התקשרות, הורדת מדריך, רכישת מוצר ספציפי או כל פעולה רצויה אחרת. דף זה יכלול מידע מצומצם ומטרתו העיקרית היא להדריך את המבקרים לבצע פעולה בצורה יעילה וממוקדת. דפי נחיתה נוצרים בדרך כלל לשימוש בקמפייני פרסום מקוונים, כגון Google Ads או Facebook Ads. הם עשויים להכיל מסר או הצעה ספציפית להעביר למבקרים, כמו הזמנה להירשם לשירות ועוד. חשוב לציין, דף נחיתה נועד לקידום ממומן והוא פחות רלוונטי לעולם הקידום האורגני.

לדוגמא, דף נחיתה של עורך דין עלול לכלול הסבר על השירותים שהעסק מספק, פסקת אודות, המלצות מלקוחות וטופס השארת פרטים. השארת הפרטים במקרה הזה היא הפעולה אליה אנו מכוונים ולכן לא יכלול הנעות נוספות לפעולה שעלולות לבלבל את המשתמש כגון בלוג, קריאה נרחבת על השירותים, הרשמה לניוזלטר וכו'.

האם דף נחיתה יכול להחליף אתר? לא. אבל בהתאם למטרות השיווקיות של העסק, ניתן להתאים את המוצר הרלוונטי ביותר עבורכם.

מה זה אתר תדמית?

אתר תדמית יכלול מידע נרחב על העסק ומגוון הנעות לפעולה. הוא לא מוגבל לכמות תוכן קטנה ויכול לשלב בלוג, חנות אינטרנטית, דפי מידע לכל שירות, טפסי יצירת קשר והשארת פרטים ועוד מידע חשוב רב. חשוב לדעת גם כי אתר מאפשר קידום אורגני בנוסף לממומן באמצעות תוכן מקצועי, מילות מפתח וSEO איכותי. חשוב להדגיש, מאחר ומטרת האתר היא להביא לקוחות חדשים באופן אורגני (כלומר, דרך החיפוש בגוגל) יש לוודא כי האתר שלכם ייחודי ושונה משל המתחרים שלפעמים יופיעו לפניכם בחיפוש.

מה לגבי וואן פייג'ר?

אנשים נוטים להתבלבל בין דף נחיתה לוואן פייג'ר – אתר של עמוד אחד ארוך הכולל יותר תוכן מדף נחיתה וכמה הנעות לפעולה. פתרון האמצע נראה כאילו הוא מאפשר "אתר" בעלות נמוכה לעסקים עם כמות תוכן קטנה, אך בפועל אתם מפסידים את הקהל האורגני מאחר וזה עדין עמוד אחד עם כמות תוכן מוגבלת שהקידום המרכזי שלו יהיה ממומן. ומה רע בדף נחיתה ארוך? אין בזה רע, אבל חשוב להקפיד כי דף הנחיתה יהיה ממוקד לפעולה אחת ולא ישמש כאתר של עמוד אחד עם תוכן רב.

אז מה כדאי? כדי להחליט מה האתר הנכון עבור העסק שלכם, יש לשאול את עצמכם מספר שאלות:

מה השירותים שאני מספק?

אם מדובר בשירות או מוצר בודד דף נחיתה או מכירה עלולים להספיק. במידה וישנם יותר – כנראה שתצטרכו אתר שיאפשר לכם לפרט על כל שירות ולסייע ללקוחות שלכם לדעת את האופציות השונות שאתם מציעים.

איך אני מספק את השירותים?

דף מכירה הוא אידיאלי למכירה של מוצר ספציפי אל מול החלופות של התקשרות ומכירה טלפונית. עם זאת, אם תרצו לשלב מכירה ישירה מהעמוד שלכם יש לקחת בחשבון שתצטרכו לחבר מערכת סליקה. לא משנה באיזה חברת סליקה תבחרו, תצטרכו לשלם עלות הקמה ועמלה על כל עסקה.

מה המידע שאני רוצה שהאתר יכלול?

במידה ותרצו לחלוק עם המשתמשים שלכם מידע נרחב על העסק, כתבות מקצועיות, פירוט נרחב על השירותים שאתם מציעים – אתר יהיה המוצר בשבילכם. אם יש לכם תוכן רב, מומלץ להימנע מאתרי עמוד אחד. אתרים אלו מציעים לכם לחסוך כסף תוך העמסת התוכן לדף אחד עם גלילה אינסופית, אך יש חשיבות רבה בחווית הניווט של המשתמש באתר. בחרו באתר ודאגו לחלוקת התוכן באופן מסודר בעמודים ובאמצעות תפריט נוח וברור.

אני מעוניין בפיתרון לטווח קצר או ארוך?

דף נחיתה הוא מושלם עבור שיווק שירותים לטווח הקצר כגון ריטריט, סדנא, קורס להורדה וכו'. בטווח הארוך, כנראה שהעסק שלכם גודל איתכם. אתם מציעים שירותים נוספים או מרחיבים את המוצר הקיים ודף נחיתה כבר לא יספיק. מעוניינים לעשות את זה בצורה הדרגתית? שקלו בחירה בוואן פייג'ר והוסיפו עמודים בהמשך, התשתית כבר תהיה מוכנה.

איך אני מתכוון לשווק את העסק?

זה אולי ההבדל המשמעותי ביותר בין דף נחיתה לאתר. אם אתם מתכננים להשקיע כסף ולשווק את האתר שלכם בקידום ממומן, דף נחיתה יכול להתאים. עם זאת, קידום אורגני נחשב מומלץ יותר לטווח הרחוק ודורש אתר עם תוכן איכותי רב. קחו בחשבון שדף נחיתה או אתר וואן פייג'ר לא מתאימים לקידום אורגני. הרבה עמודים באתר זה לא מילה גסה, וזה בדיוק מה שנדרש לקידום אורגני איכותי. מומחי SEO יציעו כפתרון ראשון לקידום אורגני של אתר לכלול בלוג עם מאמרים מקצועיים. מעבר לתדמית האוטוריטה שזה מייצר, זה מאפשר תפוצה רחבה ושימוש במילות מפתח רבות.

מה התקציב שלי?

עסקים קטנים עם תקציב נמוך נוטים לבחור בפתרון הזול, אך כאשר בונים אתר מדובר בהשקעה לטווח הארוך. יש לקחת בחשבון את המטרות הרחוקות של העסק לצד היעדים הקרובים. במידה ומדובר בתקציב נמוך, הייתי ממליצה לבחור באופציית המיני סייט (3 עמודים). אופציה זו מאפשרת הכנסת תוכן רב יותר וכוללת את התשתית לקידום אורגני וממומן כאחד. בעתיד אם תרצו, תוכלו להתרחב ולהוסיף עמודי תוכן נוספים בהתאם לצמיחה של העסק.

איפה אני רוצה לבנות את האתר?

שיקול נוסף הוא הפלטפורמה עליה תבנו את האתר שלכם. ישנן פלטפורמות פשוטות להקמת דפי נחיתה דרך חברות ניוזלטרים כמו רב מסר וSMOOVE. פלטפורמות אלו אמנם לא ניתנות להתאמה אישית אך מספקות פיתרון חינמי וחיבור מובנה למערכת דיוור אלקטרוני. גם לאתרי תדמית יש מגוון פלטפורמות פופולריות כגון וורדפרס, וויקס או שופיפיי לחנויות אינטרנטיות. מוזמנים לקרוא על ההבדלים בין הפלטפורומות השונות כאן.

עדיין מתלבטים מה הפיתרון הנכון עבורכם? מוזמנים ליצור קשר ונתאים את האתר המדויק עבורכם. 

השירותים שלנו

עיצוב ופיתוח אתרים

המטרה שלנו – לייצר אתרים מקצועיים ומרשימים שישאירו רושם של וואו ויגרמו ללקוחות לבחור בכם.

מיתוג עסקי

תהליכי איפיון ומיתוג, פיתוח מסרי מפתח וויז’ואל עסקי המדויק לקהל היעד שלכם.

אחזקת אתרים

מעטפת מקיפה כדי שאתם תוכלו להתרכז בקידום העסק שלכם ולעשות מה שאתם אוהבים.

עיצוב לסושיאל

פוסט? סטורי? כרטיס ביקור? חבילות עיצוב משתלמות לכל צרכי העסק בדיגיטל ובפרינט.

בואו נדבר!

רוצים גם לבלוט בדיגיטל

עם אתר בלתי נשכח?

היינו מעדיפים שתשאירו לנו את המספר על מפית כמו בשנים היפות שלנו, אבל גם טופס זה סבבה

מאמרים נוספים

בריאות האתר מתייחסת לביצועים הכוללים, לאבטחה ולפונקציונליות של האתר שלכם והיא כוללת גורמים שונים שמפ...
כמו שמוסדות ציבור, מבנים עסקיים וכו' מחוייבים בהנגשת המקום על פי חוק (באמצעות רמפות, כניסות רחבות, ת...
כשאני שואלת לקוחות מה המטרה של האתר, הם נוטים לענות 'להביא לקוחות חדשים'. כדי לייצר את הבידול מהמתחר...
בעולם של היום, ניתן לגשת לאתרי אינטרנט כמעט מכל מכשיר. עיצוב אתרים רספוניסיבי משמעותו לעצב את האתר ב...
ישנם הרבה פלטפורומות להקמת חנויות אינטרנטיות, אבל מבין השתיים המובילות איך נדע מה נכון לעסק שלנו? רי...
אני נתקלת בשאלות רבות של לקוחות שמנסים להבין את ההבדלים בין פלטפורמת וורדפרס לוויקס ולמה עדיף להם לע...
שיפור מהירות האתר חיוני לאספקת חווית משתמש חיובית ויכול גם להשפיע לטובה על דירוג מנועי החיפוש. הנה כ...
מילות מפתח ממלאות תפקיד מכריע בסיוע למנועי החיפוש להבין את הרלוונטיות של התוכן שלך לשאילתות המשתמשים...
בחירת דומיין לאתר החדש שלכם הוא הצעד הראשון בבניית נוכחות דיגיטלית, אבל ישנם מספר דגשים לשים לב אליה...
מעבר לבניית אתר נעים לעין ולמשתמש, חשוב להקפיד על בנייה נכונה על מנת להכין את האתר לקידום אורגני וממ...

השירותים שלנו

עיצוב ופיתוח אתרים

המטרה שלנו – לייצר אתרים מקצועיים ומרשימים שישאירו רושם של וואו ויגרמו ללקוחות לבחור בכם.

מיתוג עסקי

תהליכי איפיון ומיתוג, פיתוח מסרי מפתח וויז’ואל עסקי המדויק לקהל היעד שלכם.

אחזקת אתרים

מעטפת מקיפה כדי שאתם תוכלו להתרכז בקידום העסק שלכם ולעשות מה שאתם אוהבים.

עיצוב לסושיאל

פוסט? סטורי? כרטיס ביקור? חבילות עיצוב משתלמות לכל צרכי העסק בדיגיטל ובפרינט.

יש אתרים, ויש זינג. אנחנו מתמחים ביצירת אתרים ייחודיים המדוייקים למסרי העסק, עם עיצוב מרשים שישאיר רושם בלתי נשכח על לקוחות פוטנציאליים ויגרום להם לבחור בכם.

יש לנו עוגיות!

תרגעו, אנחנו לא חולקים אוכל. רק רצינו לעדכן שאנחנו משתמשים בעוגיות (cookies) כדי להעניק לכם את חווית הגלישה הטובה ביותר באתר שלנו. אתם יכולים לנהל את ההגדרות בנושא דרך הדפדפן שלכם בכל עת.