מנסים לבנות אתר? קחו בחשבון שמעבר לבניית אתר נעים לעין ולמשתמש, חשוב להקפיד על בנייה נכונה מאחורי הקלעים על מנת להכין את האתר לקידום אורגני וממומן בצורה איכותית. אז קבלו את המדריך המלא ל-SEO בבניית אתר חדש:
כשאנחנו חושבים על שיווק של העסק שלנו, מדובר על כמה חזיתות. לא ארחיב על כולן, אבל חזית מרכזית הינה השיווק האורגני. בעולם האתרים הכוונה היא לקידום אתרים באמצעות SEO או אופטימיזציה למנועי חיפוש (Search Engine Optimization). שיווק זה הוא אוסף של שיטות עבודה ואסטרטגיות שמטרתן לשפר את הנראות והדירוג של האתר בדפי התוצאות של מנועי החיפוש. המטרה העיקרית של קידום אתרים היא להגדיל את התנועה האורגנית (שלא בתשלום) לאתר. זה נעשה על ידי אופטימיזציה של אלמנטים שונים באתר ומחוצה לו כדי להפוך אותו למושך יותר למנועי חיפוש כמו גוגל ואחרים.
לקריאה בהרחבה על מדוע SEO כל כך חשוב לקידום האורגני מוזמנים לקרוא על יתרונות הSEO
SEO הוא עולם בפני עצמו, ואפרט כאן את עיקרי הדברים הרלוונטים בשלב בניית האתר. אז הנה כמה שלבי מפתח ושיטות עבודה מומלצות כדי להבטיח שהאתר שלכם מובנה היטב, ידידותי למשתמש וניתן לגילוי בקלות על ידי מנועי החיפוש:
כתובת האתר
בראש בראשונה, יש לבחור דומיין זכיר הכולל את שם העסק (או קרוב אליו ככל הניתן). דומיין הינו כתובת האתר המופיעה בראשית הדף. ככל שתיכנסו עמוק יותר לתוך האתר לצד הדומיין יופיעו שמות העמודים, הפוסטים ועוד.
לדוגמא, כאן תוכלו לראות את כתובת האתר (שם העסק) בכחול, תאריך פרסום הפוסט (צהוב) ושם הפוסט (אדום). לקריאה בהרחבה על איך לבחור את הדומיין הטוב ביותר לאתר שלכם לחצו כאן.
מילות מפתח
שנית, זהו מילות מפתח וביטויים רלוונטיים הקשורים לתוכן, למוצרים או לשירותים שלכם. השתמש בכלים כמו מתכנן מילות המפתח של Google כדי למצוא מילות מפתח בעלות תנועה גבוהה ותחרות נמוכה. לדוגמא, לקוח המחפש עורך דין המתמחה בדיני משפחה עלול להשתמש במילות מפתח כגון גירושים, משמרות, חלוקת רכוש ועוד. לאחר שגילתם מהם ביטויי המפתח הרלוונטים אליכם, תצטרכו לשלב אותם ברחבי האתר כמה שיותר.
לקריאה בהרחבה על מציאה ושימוש במילות מפתח באתר שלכם לחצו כאן.
היררכיה
חלק חשוב נוסף לSEO היא מבנה האתר וההיררכיה שלו. יש ליצור מבנה אתר ברור ומאורגן עם תפריט ניווט ידידותי למשתמש. השתמשו בקטגוריות לוגיות ובקטגוריות משנה כדי להקל על המבקרים למצוא תוכן. לאתר מובנה היטב צריכה להיות היררכיה ברורה שמסווגת את התוכן שלו בצורה לוגית. זה בדרך כלל מתחיל בדף בית, ואחריו קטגוריות עיקריות, קטגוריות משנה ודפים או פוסטים בודדים. המבנה צריך להקל על ההבנה של המשתמשים ושל מנועי החיפוש איפה כל דבר נמצא.
אחת השיטות להעביר למשתמש את הידע על איפה באתר הוא נמצא היא באמצעות שורת "פירורי לחם". שורה זו מסבירה באיזה עמוד המשתמש נמצא, לאיזו קטוגרית משנה העמוד משויך ולאיזה קטגוריה ראשית שייכת קטגורית המשנה. בדוגמא למטה תוכלו לראות את הקטגוריה הראשית/הדף הראשי ממנו הגענו (באדום), הקטגוריה המשנית (בצהוב) ושם המוצר הבודד (בכחול).
אופטימיזצית SEO
שלב נוסף הוא ביצוע אופטימיזציה של דפים בודדים לקידום אתרים. עשו זאת על ידי הכללת מילות מפתח בכותרות, במטא תיאורים ובכל התוכן. תוסף מעולה לוורדפרס שמקל על ביצוע כל אלו הוא Yoast. ממליצה על ההדרכה המצולמת הזו כדי להבין כיצד לעבוד איתו. בנוסף, בין אם אתם בונים בקוד ובין אם במערכת כמו וורדפרס ואלמנטור, הקפידו להשתמש בתגיות alt תיאוריות עבור תמונות (המסבירות מה מוצג בתמונה) ותגיות HTML (המבהירות אם מדובר בכותרת ראשית, משנית וכו') לחלקים השונים שאתם בונים. לקריאה נרחבת על המערכות השונות לבניית אתר לחצו כאן.
ביצועים גבוהים
מיותר לציין, שביצועי אתר מהותיים לSEO איכותי. וודאו שהאתר שלכם רספונסיבי לחלוטין כולל נידיים וטאבלטים. הקפידו לדחוס תמונות להקטנת המשקל שלהם באמצעות כלים כמו compressimage.io. בנוסף, בצעו בדיקות מהירות טעינה של האתר (80% מהמשתמשים ינטשו אתר שלא יעלה תוך 1.4 שניות). זכרו גם להשתמש בפונטים ותמונות מותאמים לאתרי אינטרנט ועוד.
לקריאה בהרחבה על דגשים לשיפור ביצועי אתר לחצו כאן.
קישורים פנימיים וחיצוניים
מנועי חיפוש אוהבים קישורים. השתדלו להכניס באתר שלכם קישורים פנימיים רבים (לדוגמא, כמו מגוון קישורי הקריאה בהרחבה המשולבים בכתבה זו). דאגו לשלב גם קישורים חיצוניים אמינים (כלומר לאתרים שאינם שלכם). קישורים נכנסים (כלומר אתרים אחרים ששילבו קישורים לאתר שלך בתוכן שלהם) מגבירים את אמינות האתר שלכם ואת תנועת המשתמשים אליו. דרך נוספת לייצר קישורים היא באמצעות שילוב כפתורי שיתוף חברתי המועדדים שיתוף ברשתות השונות ומגבירים תנועה לאתר.
הגדרת מפת XML בגוגל
לאחר שהאתר מוכן, עזרו למנועי החיפוש לעזור לכם. צרו מפת אתר XML כדי לעזור למנועי החיפוש להבין את מבנה האתר שלכם ולהוסיף את הדפים שלו לאינדקס בצורה יעילה יותר. בנוסף, הטמיעו קובץ robots.txt כדי לקבוע אילו חלקים של האתר שלכם מנועי החיפוש יכולים לסרוק ולהוסיף לאינדקס.
אבטחת אתר
דגש חשוב בSEO הוא אבטחת אתר. מכירים את סימן המנעול הקטן שנמצא ליד כתובת האתר? הוא נועד לסמן שלאתר יש תעודת SSL והוא מאובטח למשתמשים. בכל אתר יש להקפיד על אבטחה באמצעות תעודה זו.
יצירת תוכן בשגרה
SEO הוא עבודה לטווח הרחוק. בנוסף לכל מה שציינו שיש לבצע כבר בשלב פיתוח האתר, חשוב להמשיך וליצור תוכן איכותי, מקורי ומרתק המספק ערך לקהל שלכם. התוכן צריך להיות אינפורמטיבי, נחקר היטב ורלוונטי למילות המפתח שמצאתם. בלוג הוא דרך מצויינת לעשות את זה לאורך זמן ויתרום להגברת התנועה האורגנית לאתר שלכם.
מעקב אנלטיקות
צעד חשוב נוסף לבצע באופן קבוע בשגרה הוא להשתמש באנליטיקות. השתמשו בכלים כמו Google Analytics ו-Google Search Console כדי לעקוב אחר ביצועי האתר שלכם, לעקוב אחר דירוגים ולזהות אזורים לשיפור.
זקוקים לאתר לעסק שלכם עם דגש על SEO איכותי? צרו קשר להתאמת אתר מושלם עבורכם.