בעולם הדיגיטלי ההולך ומתפתח, אתר אינטרנט הוא לא רק חלון ראווה וירטואלי, זהו כלי רב עוצמה לביסוס המותג שלכם, להגיע לקהל רחב יותר ולהשיג את היעדים העסקיים שלכם. כשאני שואלת לקוחות מתעניינים מה המטרה של האתר, הם נוטים פשוט לענות 'להביא לקוחות חדשים'. זוהי אכן מטרת העל שלנו, אבל כדי לייצר את הבידול החשוב מהמתחרים, צעד הכרחי הוא הגדרת מטרות לאתר שיביאו אותנו לשם (להיות מומחה ידוע לדוגמא). הגדרת יעדים ברורים ואסטרטגיים לפרוייקט לפני שמתחילים לעבוד היא חשיבות עליונה, ומעצבת הן את התוכן והן את העיצוב שלו. במאמר זה, נחקור את היעדים המגוונים שעסקים יכולים להגדיר וכיצד יעדים אלה צריכים לבוא לידי ביטוי בתחום הדיגיטלי.
יעד: ביסוס אמינות ומומחיות ומיצוב המותג שלך כראוטוריטה
איך נשיג את זה?
- בלוג – כדי להיתפס כמומחה בתחומכם, האתר שלכם צריך להכיל מאמרים מקצועיים, מאמרים שמספרים על התהליך שלקוחות עברו באמצעות השירות/מוצר שלכם, מאמרים שמעידים על התקדמות מקצועית או כלים חדשים ועוד.
- נתונים מספריים – צרפו נתונים שמוכיחים את הניסיון והידע שלכם, 10+ שנות ניסיון, 50 אלף לקוחות מרוצים ועוד.
- ראיות מוחשיות – הציגו באתר כל תעודה רלוונטית שיכולה לבדל אתכם מהמתחרים, תואר שני, הכשרה ממוסד נחשב כלשהו, פרסים ואישורים.
- עמוד תקשורת – נכתבו עליכם כתבות? הופעתם בתקשורת? הכניסו אזור 'עלינו בתקשורת' היוצר אמינות ומחזק את התדמית כאוטוריטה שאנשים מקשיבים לה.
יעד: יצירת קהילת אונליין מקצועית
איך נשיג את זה?
- פורומים מקצועיים – שלבו פורומים אינטראקטיביים או לוחות דיונים שבהם משתמשים יכולים לתקשר זה עם זה ולשתף את החוויות שלהם והקשיים שלהם ולסייע אחד לשני.4
- חברות בלעדית – צרו תחושה של בלעדיות על ידי מתן הטבות חברות ללקוחות נאמנים. ספקו תוכן מיוחד החסום למשתמשים רשומים, גישה מוקדמת למוצרים או הנחות בלעדיות לחברי הקהילה.
- סמינרים מקוונים או מפגשים חיים – צרפו באתר לוח אירועים וארחו וובינרים מקצועיים או מפגשים חיים רגילים שבהם חברי הקהילה יכולים ליצור אינטראקציה עם הצוות שלכם, לשאול שאלות ולקבל תובנות חשובות. זה מטפח תחושה של קהילה ומומחיות.
- תוכן שנוצר על ידי משתמשים – אפשרו למשתמשים להעלות תוכן משלהם ועודדו אותם לתרום תוכן, כגון המלצות, ביקורות או עבודות יצירתיות הקשורות למותג שלכם. הציגן את התוכן הזה באתר שלכם כדי להדגים קהילה משגשגת.
יעד : יצירת תדמית של עסק וותיק בשוק
איך נשיג זאת?
- ציר זמן או דף היסטוריה – הציגו באתר את ההיסטוריה ואבני הדרך של העסק שלכם. הדגישו הישגים מרכזיים, רגעים משמעותיים והמסע שהוביל להצלחה הנוכחית שלכם.
- המלצות לאורך זמן -הציגו המלצות מלקוחות ארוכי טווח שנמצאים בעסק שלכם מספר שנים. זה לא רק מספק הוכחה חברתית אלא גם מדגיש את ההשפעה המתמשכת של העסק שלכם.
- סדרת בלוגים של אבולוציה – צרו סדרת בלוגים שמתעדת את ההתפתחות של העסק שלכם לאורך השנים. שתפו תובנות לגבי האופן שבו הסתגלתם, גדלתם ושמרתם על רלוונטיות בתעשייה.
יעד: יצירת תדמית של עסק שמציב את הלקוחות מעל לכל
איך נשיג זאת?
- סיפורי הצלחה של לקוחות – שתפו סיפורי הצלחה מעמיקים של לקוחות המדגישים את ההשפעה החיובית של המוצרים או השירותים שלכם על חייהם או העסקים שלהם. השתמשו בחוויות אמיתיות כדי להתחבר רגשית עם לקוחות פוטנציאליים.
- מדיניות ממוקדת לקוח – תקשרו בבירור מדיניות ממוקדת לקוח באתר האינטרנט שלכם, כגון החזרות קלות, הבטחות שביעות רצון ותמיכת לקוחות מגיבה. הבהירו שאתם נותנים עדיפות לשביעות רצון הלקוחות.
- חוויות לקוח מותאמות אישית – הטמיעו חוויות מותאמות אישית באתר האינטרנט שלכם, כגון המלצות מותאמות אישית או הצעות בלעדיות המבוססות על העדפות אישיות.
יעד: יצירת תמונה של עסק אמין
איך נשיג זאת?
- מדיניות החזרים הוגנת – נסח בבירור מדיניות החזרים שקופה וידידותית ללקוח באתר שלכם המאפשרת קבלת זיכוי/אחריות על השירות.
- זינות תמיכת לקוחות – הציגו באופן ברור פרטי קשר וזמינות תמיכת לקוחות. השיבו מיד לפניות ונושאים כדי להפגין אמינות ומחויבות לפתרון בעיות של לקוחות.
ישנם כמובן יעדים נוספים הרלוונטים לתחומים מסוימים, וחשוב להגדיר יעדים ספיציפיים בפגישת האיפון עם בונה האתר. נסו להתמקד ב2-3 יעדים מרכזיים כדי להימנע מהנעות רבות מדי לפעולה במקביל ולבלבל את הלקוח.
לא בטוחים מה המטרות שלכם בבניית האתר? מוזמנים ליצור קשר לפגישת איפיון ללא עלות.