בחירת דומיין לאתר החדש שלכם הוא הצעד הראשון בבניית נוכחות דיגיטלית. למרות שזה נראה כמו החלטה פשוטה, יש כמה דגשים חשובים לשים לב אליהם בכדי להבטיח תנועת גולשים אורגנית איכותית (SEO). אז מה חשוב לדעת ואיך לבחור דומיין לאתר שלכם?
סיומת הדומיין
נתחיל מהסוף – סיומות דומיין הינן הם החלק האחרון של שם דומיין, המופיע אחרי הנקודה הסופית. ישנן מספר סיומות אופציונליות כאשר לכל אחת יש מטרה ספציפית. על אף שהן מיועדות לשימושים שונים, רובן ניתנות לרכישה לציבור לכל שימוש. אתמקד בכמה סיומות נפוצות:
com. כלומר, הקיצור של commercial, הינה סיומת שיועדה במקורה לגופים מסחריים וכיום היא הסיומת הנפוצה ביותר הנמצאת בשימוש במגוון אתרים, לרבות עסקיים, ארגוניים ואתרים אישיים.
org. כלומר, הקיצור של organiztion, הינה סיומת המיועדת לארגונים ללא מטרות רווח, אך היא אינה מוגבלת וכל אחד יכול לרשום דומיין org.
net. כלומר, הקיצור של network, היהנ סיומת המיועדת לארגונים הקשורים לרשת. נפוצהץ עבור שירותים הקשורים לאינטרנט, תשתית רשת וחברות טכנולוגיה. גם היא פתוחה לרישום חופשי.
gov. כלומר, הקיצור של government, הינה סיומת השמורה בלעדים לגופים ממשלתיים.
co. כלומר, הקיצור של company, הינה סיומת המיועדת במקור לחברות, אך כיום בשימוש נרחב למטרות שונות. הדומיין co.il מיועד לחברות ישראליות (IL הינו הקוד מדינה של ישראל).
מרבית הסיומות פתוחות לשימוש חופשי לשיקולם של רוכשי הדומיין, אך חשוב לדעת כי לבחירת סיומת יכולה להיות השפעה על SEO – אם האתר שלכם ממוקד לקהל ישראלי, שימוש בקוד מדינה (בלומר סיומת co.il) ישפר את נראות האתר במנועי החיפוש בארץ. במידה במדובר בקהל בינלאומי, שימוש בסיומת com. יתאים יותר.
שימוש בסיומת הרלוונטיות לענף מסוים (כגון tech. להייטק או edu. לתחום החינוך) יכול לסייע לחיבור תדמית העסק לשוק אך גם עלול לעורר חשש עבור לקוחות שסיומת זו זרה להם.
שם הדומיין
יש לקחת בחשבון גם את זמינות הדומיין, ולפעמים תאלצו להתפשר על סיומת הדומיין בשביל לבחור את כתובת האתר המתאימה לעסק שלכם. גם כאן כמובן יש חשיבות לשם שתבחרו, והנה כמה דגשים לשים לב אליהם:
רלוונטיות לתוכן או לעסק שלכם – הדומיין שלך צריך לשקף את התוכן, המוצרים או השירותים שאתם מציעים. פעמים רבות, שם העסק יהיה שם הדומיין.
פשוט וזכיר – כוונו לדומיין שקל לזכור ולהקליד. הימנעו משימוש במילים מורכבות, מקפים או מספרים שעלולים לבלבל את המשתמשים. בדרך כלל קל יותר לזכור ולהקליד דומיינים קצרים יותר. הם גם פחות מועדים לשגיאות הקלדה.
התחשבו במילות מפתח – אם אפשר, כללו מילות מפתח רלוונטיות בדומיין שלכם. לדוגמא, אם העסק עוסק במכוניות, תוכלו לכלול את המילה car בדומיין וזה יכול לעזור בקידום האתר. עם זאת, אל תקריבו בהירות או זכירות עבור מילות מפתח.
בנוסף, כדי למנוע בעיות של זכויות יוצרים וסימן מסחרי, חשוב לבדוק שהדומיין שבחרתם אינו נמצא בשימוש כבר (עם סיומת אחרת לדוגמא). מוזמנים לבדוק זמינות של דומיין כאן.
לא בטוחים איך לבחור את הדומיין הנכון? מוזמנים ליצור קשר שנתאים לכם אתר ודומיין ייחודים שיעזרו לעסק שלכם לבלוט בשוק. השאירו פרטים ונצא לדרך!